مُصْلِحِینَ

إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ـ ما هرگز جزای مصلحین را ضایع نخواهیم کرد

مُصْلِحِینَ

إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ـ ما هرگز جزای مصلحین را ضایع نخواهیم کرد

مُصْلِحِینَ

به نام خدا..
به یاد خدا..
و برای خدا..
.........................................................
ما خودمان حجاب هستیم، بین خودمان و وجه الله، اگر چنانچه کسی فی سبیل الله و در راه خدا این حجاب ها را شکست و آنچه که داشت که عبارت از حیات خودش بود، تقدیم کرد، این مبدأ همه حجاب ها را شکسته است، خود را شکسته است و هر چه داشته است در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است.
...ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان مان فاصله ای طولانی را باید بپیماییم. . در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو می نماییم.

امام خمینی (رحمة الله علیه)

..........................................................
این وبلاگ توسط یک معلم اداره میگردد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۱۱ آبان ۹۵، ۰۰:۱۶ - خانه سلامتی
    ممنون

چهره ای ذلیل تر از تو ندیدم..

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها


خبت به معناى‏ «الْمُطْمَئِنُّ مِنَ الْارْضِ» هم آمده است؛ یعنى زمین آرام و مطمئن.
در لغت به زمین فراخ و پست، خَبْت‏ مى‏‌گویند.

«أَخْبَتَ» با «الى» و «لام» متعدى مى‌‏شود و در قرآن با هر دو آمده است:

«الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ وَ أَخْبَتُوا الى‏ رَبِّهِمْ اولئِکَ اصْحابُ‏ الْجَنَّةِ هُمْ فِیها خالِدُونَ»[۱]، وَ لِیَعْلَمَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَیُؤْمِنُوا بِهِ فَتُخْبِتَ لَهُ قُلُوبُهُم».[۲]

«أَخْبَتَ» با «الى» معناى تواضع و خشوع و هبوط وذلت را دارد. و با «لام» معناى لینت و نرمش و پذیرش را دارد.

وقتى مى‏‌گوییم: «أَخْبَتَ الى‏ رَبِّهِم» منظور آن تواضع و پستى و ذلتى است که تو در برابر حق پیدا مى‌‏کنى. اگر این معنا از ذلت تحقق پیدا کند، طبیعتاً زمینه براى ریزش فضل حق و بارور کردن عنایات او زیاد خواهد شد.

در روایات آمده است که خداوند به موسى خطاب کرد: «یا موسى! مى‏‌دانى من چرا تو را به عنوان کلیم خود انتخاب کرده‌‏ام؟ چون در چهره‌‏ها جستجو کردم و چهره‌‏اى آرام‌‏تر و نرم‌‏تر و ذلیل‌‏تر از چهره تو نیافتم. این بود که تو را انتخاب کردم.»[۳]

[۱] هود، ۲۳.

[۲]حج، ۵۴.

[۳]علل الشرائع، ج۱، باب۵۰، ص۵۶و۵۷.

  پ ن : استاد علی صفایی (عین . صاد)

الهی بحق الحسین(ع)
عجل لولیک الفـــــــــرج

۹۵/۱۱/۲۵
ذی حجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">