مُصْلِحِینَ

إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ـ ما هرگز جزای مصلحین را ضایع نخواهیم کرد

مُصْلِحِینَ

إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ ـ ما هرگز جزای مصلحین را ضایع نخواهیم کرد

مُصْلِحِینَ

به نام خدا..
به یاد خدا..
و برای خدا..
.........................................................
ما خودمان حجاب هستیم، بین خودمان و وجه الله، اگر چنانچه کسی فی سبیل الله و در راه خدا این حجاب ها را شکست و آنچه که داشت که عبارت از حیات خودش بود، تقدیم کرد، این مبدأ همه حجاب ها را شکسته است، خود را شکسته است و هر چه داشته است در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است.
...ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان مان فاصله ای طولانی را باید بپیماییم. . در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو می نماییم.

امام خمینی (رحمة الله علیه)

..........................................................
این وبلاگ توسط یک معلم اداره میگردد.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۱۱ آبان ۹۵، ۰۰:۱۶ - خانه سلامتی
    ممنون

غرض سوره بقره بر اساس پنج آیه اول و دو آیه اخر

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

غرض سوره بقره بر اساس پنج آیه اول و دو آیه اخر :

بندگان با تقواى او، به غیب ایمان دارند و نماز را بپا مى دارند، و از آنچه خدا روزیشان کرده انفاق مى کنند، و به آنچه بر پیامبر اسلام و سایر رسولان نازل کرده ، ایمان مى آورند، و به آخرت یقین دارند. و به دنبال چنین صفتى است که خدا آنان را مورد انعام قرار داده و هدایت قرآن را روزیشان کرد

سپس در خاتمه سوره ، به همین مطالب برگشته ، بعد از بیان وصف رسول و مؤ منین به او مى فرماید: اینها بر خلاف قوم های دیگر هستند، اینان هدایت و ارشاد خدا راتلقى به قبول و اطاعت کرده ، به خدا و ملائکه و کتب و رسولان او ایمان آوردند، بدون اینکه میان هیچ یک از پیامبران فرق بگذارند، و با این طرز رفتار، موقف خود را که همانا موقف بندگى است که ذلت عبودیت و عزت ربوبیت بر آن احاطه دارد، حفظ کردند، چون مؤ منین در عین اینکه به تمام معنا دعوت حق را اجابت کرده اند، به این مطلب اعتراف دارند که از ایفاى حق بندگى و اجابت دعوت خدا عاجزند، چون اساس و پایه هستیشان بر ضعف و جهل است .

و به همین جهت گاهى از تحفظ نسبت به وظائف و مراقبت از آن کوتاهى مى کنند، یا فراموش مى کنند، یا دچار خطا مى شوند، و یا در انجام واجبات الهى کوتاهى نموده ، نفسشان با ارتکاب گناهان به ایشان خیانت مى کند، و ایشان را به ورطه غضب و مؤ اخذه خدا نزدیک مى سازد، همانطور که اهل کتاب را قبل از ایشان به آن نزدیک ساخت ، از این جهت به ساحت مقدس خدا و به عزت و رحمت او پناه مى برند از اینکه ایشان را در صورت خطا و نسیان مؤ اخذه فرماید، و در خواست مى کنند به خاطر خطا و نسیان ما را به تکالیف دشوار مکلف مفرما، و به عذاب هائى که طاقتش را نداریم معذب مدار، و ما را عفو کن ، و بیامرز، و بر قوم کفار پیروز کن .

پ ن : تفکر در آیات ابتدایی و انتهایی یکی از روش های دستیابی به غرض سوره ها است.

پ ن :فرق امت رسول اکرم با دیگر امم این است که امت ایشان برتمام پیامبران و هر آنچه به ایشان نازل شده ایمان دارند 

پ ن : باتوجه به این سوره انسان ها هدایت میشوند تا به تقوا برسند تا پس از آن بوسیله قرآن هدایت شوند و مسیر بندگی را ادامه بدهند. پس هدایت برای هر انسانی دو مرحله ایست.

یا رب الحسین(ع) بحق الحسین(ع) اشفع صدرالحسین(ع) بظهورالحجت(عج) 

۹۷/۰۴/۱۳
ذی حجر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">